آخرین مطالب :

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. 1

    سعید

    سلام و عرض تشکر از زحمات شما، علاقه به امام و توصیه به حمایت از ایشان، ترجیع بند زیبای دست نوشته های شهیدان است، محمود یا همان سعید خدایی نیز پروانه ای بود که معرفت خود را در سوختن در شمع وجود امام پبدا کرده بود. هر چند سعید آرزوی خود را زیارت کربلا و نجف میدانست، لکن نقطه وصال خود به معبود را قدس می پنداشت شاید او هم راز معراج رسیدن بشر از مسجدالأقصی را فهمیده بود که آرزوی فتح آن را در سر می پروراند. شهید محمود خدایی هر چند در میان اقوام و دوستان به سعید نامیده می شد ولی به معنای واقعی کلمه محمد سعید بود، چرا که فقط آنانی که از سوی خدای خودشان ستایش می شوند به کقام سعدت می رسند و می شوند سعید. آیا می شود ما هم محمود عید به معنای واقعی کلمه شویم؟
    اما راز محمود شدن سعید خدایی و عند ربهم یرزقون شدنش چه بود؟ سعید برخلاف بسیاری از مدعیان اخلاق و عرفان رضایت خدا را در گوشه نشینی و چله نشینی صوفیانه نمی دید بلکه در مرحله اول مثل سایر شهدا برطرف کردن حق الناس از کارنامه عمل و حلالیت طلبیدن از اطرافیان و سبکبال شدن از حساب های مادی دنیا را شرط ورود به عرش خدا می دانست اما در پله بعد رضای خدا را درس خواندن و تحصیل برای خدا تعبیر می کرد و حتی برخلاف بسیاری که مبارزه با آمریکا به دادن شعار مرگ بر آمریکا منحصر می کنند او بالاترین امر به معروف و نهی از منکر را تحصیل علم برای تحصیل قدرت در برابر ابرقدرتها می دانست.
    خدایا از تو می خواهیم که با اخذ معرفت و با سپری کردن خاکریز حق الناس و عبور از معبر استکبارستیزی ما هم محمود سعید شویم.
    آنچه در مرقومه فوق آمد برگرفته از دست نوشته های در وصیت نامه و نامه های ایشان بود.

    پاسخ دادن
  2. 2

    سعید

    اصلاحیه: برخی از غلطهای املایی: سلام و عرض تشکر از زحمات شما، علاقه به امام و توصیه به حمایت از ایشان، ترجیع بند زیبای دست نوشته های شهیدان است، محمود یا همان سعید خدایی نیز پروانه ای بود که معرفت خود را در سوختن در شمع وجود امام پبدا کرده بود. هر چند سعید آرزوی خود را زیارت کربلا و نجف میدانست، لکن نقطه وصال خود به معبود را قدس می پنداشت شاید او هم راز معراج رسیدن بشر از مسجدالأقصی را فهمیده بود که آرزوی فتح آن را در سر می پروراند. شهید محمود خدایی هر چند در میان اقوام و دوستان به سعید نامیده می شد ولی به معنای واقعی کلمه محم,د سعید بود، چرا که فقط آنانی که از سوی خدای خودشان ستایش می شوند به مقام سعادت می رسند و می شوند سعید. آیا می شود ما هم محمود سعید به معنای واقعی کلمه شویم؟
    اما راز محمود شدن سعید خدایی و عند ربهم یرزقون شدنش چه بود؟ سعید برخلاف بسیاری از مدعیان اخلاق و عرفان رضایت خدا را در گوشه نشینی و چله نشینی صوفیانه نمی دید بلکه در مرحله اول مثل سایر شهدا برطرف کردن حق الناس از کارنامه عمل و حلالیت طلبیدن از اطرافیان و سبکبال شدن از حساب های مادی دنیا را شرط ورود به عرش خدا می دانست اما در پله بعد رضای خدا را درس خواندن و تحصیل برای خدا تعبیر می کرد و حتی برخلاف بسیاری، که مبارزه با آمریکا به دادن شعار مرگ بر آمریکا منحصر می کنند او بالاترین امر به معروف و نهی از منکر را تحصیل علم برای تحصیل قدرت در برابر ابرقدرتها می دانست.
    خدایا از تو می خواهیم که با اخذ معرفت و با سپری کردن خاکریز حق الناس و عبور از معبر استکبارستیزی ما هم محمود سعید شویم.
    آنچه در مرقومه فوق آمد برگرفته از دست نوشته های در وصیت نامه و نامه های ایشان بود.

    پاسخ دادن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.